O crescimento econômico observado em muitos países da Ásia, levou a mudanças significativas em práticas culturais e sociais. Como as pessoas se tornam mais ricas, seus estilos de vida e hábitos se refletem em mudanças de prioridades e poder de compra. Em geral, as pessoas nas áreas urbanas da Ásia têm ficado mais sedentárias em conjunto com maiores avanços tecnológicos que oferecem uma fuga da atividade física. Esta tendência aumentou as preocupações dos educadores físicos que notaram um declínio interesse em educação física e esportes nas escolas.
Este livro publicado pela UNESCO traz algumas inovações implantadas em alguns países e seus resultados.
Este livro publicado pela UNESCO traz algumas inovações implantadas em alguns países e seus resultados.
Índice do Livro
Chapter 1: Overview of Recent Innovative Practices in Physical Education and Sports in Asia
Introduction
Situational Analysis: The Asian experience
Physical Education and Sports Reforms
Conclusion
References
Chapter 2: Physical Education in Malaysia: A Case Study of Fitness Activity in Secondary School Physical Education Classes
Introduction
The status of PHysical Education in Malaysia
Lack of Continuous Upgrading for PE Teachers
Case Study: Fitness Activities in Physical Education Classes
References
Chapter 3: Physical Education and School Sports in the Philippines: A Historical Point of View
Introduction
A Historical Review
Case Study: Institute of Youth Sports for Peace
Conclusions
References
Chapter 4: School Physical Education Reform and Development in the People’s Republic of China
Introduction
History of Physical Education Reforms in China
Characteristics of the Current Physical Education Curriculum Reform in China
Case Study: Nanquan School-Based Course at Licheng Experimental Primary School in Quanzhou, Fujian Province
Conclusions
Bibliography
Chapter 5: Innovative Practices in Physical Education and Sports in Lao PDR
Introduction
Situational Analysis of Physical Education and Sports in Lao PDR
Case Study: National Sports Competition
Conclusion
Chapter 6: Every Step Counts: School Physical Activity during Physical Education and Recess in Singapore
Introduction
Literature Review
Case Study: Measurements of PA during Physical Education and Recess
Conclusions and Future Research
References
Nenhum comentário:
Postar um comentário